Dansk IT-hus går efter stor ordre fra amerikansk oliegigant

02. august 2013   |   IPW Systems  |  Flere pressemeddelelser

National Oilwell Varco har IPW Systems fra Kolding i søgelyset til nyt IT-system for den amerikanske koncerns godt 60.000 medarbejdere

To danske erhvervsledere rejser søndag den 4. august til Houston i Texas, USA. Med i håndbagagen har de masser af gode argumenter for deres produkt – samt ambitionerne om at få en rigtig stor ordre i hus.

De skal mødes med ledelsen i den verdensomspændende olieborevirksomhed National Oilwell Varco (NOV) for at præsentere det system, IPW eFormular, hvori der skal udvikles en arbejds- og miljøsikkerheds løsning til NOV.

Koldingvirksomheden har i løbet af ti år skaffet sig en position blandt Danmarks foretrukne IT-leverandører til kvalitetsledelse og har samtidig opbygget et marked for sine produkter i nabolandene. Såfremt besøget i Houston resulterer i, at NOV beslutter sig for at benytte IPW Systems produkter for degodt 60.000 medarbejdere på NOV’s omkring 1000 virksomheder i hele verden, vil det dog uden sidestykke være det danske IT-hus' største ordre.

NOV tilfreds kunde i Danmark

Når IPW System er kommet i de amerikanske oliefolks søgelys, skyldes det, at NOV i februar 2012 overtog det dansk-norsk ejede NKT Flexibles, der dels producerer fleksible olierør til offshoresektoren på fabrikken i Kalundborg, dels tager sig af produktudvikling og rådgivning fra domicilet i Brøndby.

NKT Flexibles var kunde hos IPW Systems, og i forbindelse med NOV's overtagelse fastholdt kvalitetschef Brian Mundt, at virksomheden skulle køre videre med det velfungerende IT-system.

Tror på muligheden

Det blev der lagt mærke til ovre i Houston, hvor man konstant optimerer koncernens HSE-model (Health, Security & Environment).

Nu står NOV over for at implementere et nyt IT-system, der skal samle alle informationer, så de kan bearbejdes og bruges aktivt i det fremtidige arbejde på området. Her har det danske system vist sig så brugbart og fleksibelt, at NOV nu har bedt Brian Mundt om at introducere adm. direktør Anita Larsen og udviklingsdirektør Jan H. Andersen fra IPW Systems.

- IPW's produkter passer 100% til det, NOV er på jagt efter, og det glæder vi os til at demonstrere ved mødet. Vi ved ganske vist, at vi er oppe mod tre andre leverandører, som alle har foden indenfor hos andre store, internationale koncerner. Vores løsning skiller sig dog ud ved at være ualmindelig fleksibelt, f.eks. er system kompatibelt med alle økonomisystemer. Samtidig er supporten udviklet, så den kan foregå inhouse hos kunden. Så hvis de vælger IPW Systems, vil det stille NOV i en rigtig gunstig situation, hvor de ikke er afhængige af udviklingen i leverandørernes virksomheder, fortæller en spændt og optimistisk Anita Larsen forud for rejsen til Houston.

Anita Larsen

Mobil 61 37 11 05