Dansk Auto-Værn investerer i fremtiden

10. november 2008   |   Dansk Auto-Værn  |  Flere pressemeddelelser

Dansk Auto-Værn A/S i Silkeborg investerer i fremtiden og udvider med opkøbet af Betonstøberiet Langå igen sine aktiviteter inden for trafikområdet og tilfører søsterselskabet Byggebjerg Beton A/S et nyt forretningsområde.

Dansk Auto-Værn investerer i fremtiden

Med opkøbet af Betonstøberiet Langå udvider Dansk Autoværn A/S i Silkeborg igen sine aktiviteter inden for trafikområdet og tilfører søsterselskabet Byggebjerg Beton A/S et nyt forretningsområde.

Dansk Auto-Værn A/S investerer i fremtiden. Seneste tiltag er opkøbet af Betontøberiet Langå, der udvikler og fremstiller produkter til jernbaneanlæg, perronbyggeri og trafikregulering.

- I en periode med afmatning ønsker vi at gå imod strømmen og investere i fremtiden. Vi har store forventninger til, at overtagelsen af Betonstøberiet Langå’s aktiviteter kan få positiv betydning for os i fremtiden, siger adm. direktør Kaj Villy Jensen, DAV, om baggrunden for opkøbet.

Dansk Auto-Værn A/S har igennem de senere år udvidet sine aktiviteter med mange forskellige produkter som supplement til de kendte autoværn. Det gælder f. eks. trafikværn, rækværker, støjvægge, paddehegn, portaler, eftergivelige autoværns-ender og mastefundamenter.

Specialprodukter

- Med opkøbet af Betonstøberiet Langå tilføjer DAV en række produkter inden for trafiksikring, nemlig chikaner, helleanlæg, elementer til rundkørsler og desuden en række specialprodukter, som Betonstøberiet Langå har produceret efter kundespecifikke ønsker, siger Kaj Villy Jensen.

Betonstøberiet Langå brændte i sommer. Efterfølgende har Betonstøberiet Langå samarbejdet med DAV, der blandt andet har stillet lager- og produktionsfaciliteter til rådighed.

Stor betydning for søsterselskabet

Betonstøberiet er en gammel virksomhed, der blev etableret af DSB i år 1900. En stor del af virksomhedens produkter anvendes ved ændringer og nybygning af perroner og andre aktiviteter i tilknytning til jernbanen. Disse produkter får stor betydning for DAV’s søsterselskab, Byggebjerg Beton A/S i Agerskov, Sønderjylland.

- Dansk Auto-Værn A/S opererer ikke inden for jernbanesektoren, men produkterne passer særdeles godt ind i Byggebjerg Beton A/S’s forretningskoncept. Derfor bliver salg og produktion af disse produkter til jernbanesektoren overtaget af vort søsterselskab, der dermed kan fastholde beskæftigelsen af sine 60 medarbejdere, siger Kaj Villy Jensen.

Kaj Villy Jensen

kvj@dansk-auto-vaern.dk