DSU-annonce: Thulesen Dahl er farlig for Danmark

30. maj 2013   |   Danmarks socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

I en helsides annonce i Ekstra Bladet svarer Danmarks Socialdemokratiske Ungdom igen på gårsdagens annonce fra Dansk Folkeparti. Truslen mod danskerne kommer ikke fra nye medborgere, men derimod fra Dansk Folkeparti, der gennem ti år har forringet forholdene for danske lønmodtagere, lyder budskabet fra de unge socialdemokrater.

I går kunne man i Ekstra Bladet finde en helsides annonce, hvor Dansk Folkeparti satte knap 700 nye danske medborgere i forbindelse med terrorister, der er farlige for Danmark. I dag kan man samme sted finde en annonce fra Danmarks Socialdemokratiske Ungdom, som nu vender skytset mod Dansk Folkeparti og udråber partiformand Kristian Thulesen Dahl til at være farlig for Danmark:

”Vores annonce er et klart svar på den annonce, som Dansk Folkeparti indrykkede i går. Den annonce var helt usmagelig, men samtidig også DF i en nøddeskal. De forsøger at få diskussionen til at handle om alt muligt andet, end konsekvenserne af den politik, de selv har ført gennem ti år. For er der nogen som er farlige for de danske lønmodtagere og deres rettigheder, så er det uden tvivl Kristian Thulesen Dahl.”, forklarer DSU-formand Camilla Schwalbe.

Hun opremser en række eksempler på, at Dansk Folkeparti har været med til at forringe forholdene for det, hun kalder ’almindelige danske lønmodtagere’, i de ti år hvor partiet var støtteparti for VK-regeringen.
”Kristian Thulesen Dahl er den hovedansvarlige for, at 30.000 danskere stod til at miste dagpengene. Det var ham som i 2010 krævede dagpengeperioden halveret fra fire til to år. Han var også med til at forringe efterlønnen, og han var med til at gennemføre flere skattereformer, som forgyldte millionærerne og bankdirektørerne på bekostning af alle andre. Endelig har han gået forrest, når det handler om at bekæmpe lønmodtagernes faglige rettigheder og blandt andet foreslået en kraftig indskrænkning af konfliktretten, ligesom han gennem ti år så gennem fingre med social dumping i Danmark”, lyder det fra Camilla Schwalbe.

Annoncen er i sit grafiske udtryk stort set identisk med den annonce, som Dansk Folkeparti indrykkede onsdag. Overskriften er dog ændret til ’En på listen er til fare for de danske lønmodtagere – bliver han din finansminister?’, og så er Kristian Thulesen Dahls navn oplistet 685 gange – svarende til det antal personer, som blev oplistet i Dansk Folkepartis annonce onsdag.

”Hvis der er nogen, som er til fare for de danske lønmodtagere, så er det Kristian Thulesen Dahl. Skulle det ulykkelige ske, og Danmark får et borgerligt flertal efter næste valg, så risikerer vi, at han bliver Danmarks nye finansminister. Det er vel nok den største trussel mod almindelige danskeres velfærd og tryghed”, mener DSU-formanden.

Annoncen bringes i Ekstra Bladet torsdag 30. maj, men kan også findes på DSU’s hjemmeside, www.dsu.net. For yderligere kommentarer, kontakt DSU-formand Camilla Schwalbe på 40 95 53 00.

Camila Schwalbe

cs@dsu.net