DSU til tidligere S-ministre: Drop det der 90’er-bullshit

11. maj 2011   |   Danmarks Socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU) langer hårdt ud efter de tidligere S-ministre, der i dagens Politiken gør sig kloge på Socialdemokratiets strategi overfor De Radikale. Ritt og de andre kommer et halvt år for tidligt med evalueringen og 90’erne er forbi, lyder det fra DSUs Forbundsformand.

I dagens Politiken er Ritt Bjerregaard og en række andre tidligere S-ministre ude med hård kritik af den socialdemokratiske strategi, som de kalder for arrogant og uklog. Det møder heftig kritik fra de unge socialdemokrater i DSU:

”Vi er en generation af socialdemokrater som ikke gider det der 90’er-bullshit, som Ritt og de andre har dyrket i årevis. Vi gider ikke at stå model til at de skal kloge sig på om strategien er rigtig eller forkert, når valget endnu ikke har været afholdt. I alt for mange har Socialdemokratiet være taget til gidsel af deres generations luner, der har svækket Partiet”, lyder den hårde kritik fra DSUs Forbundsformand Peter Hummelgaard Thomsen.

DSU har ingen ting til overs for de tidligere S-ministres behov for at evaluere inden valget og mulige forhandlinger om regeringsgrundlag med De Radikale langt fra er overstået:

”Jeg forstår grundlæggende ikke behovet for at evaluere et valg og nogle forhandlinger som langt fra er overstået. De Radikale er midt i nogle forhandlinger, og det må de selv ligge at rode med. Efter valget vil billedet være et helt andet, jeg tror ikke på at vælgerne vil acceptere, at regningen for krisen sendes de grupper i befolkningen der har haft mindst med krisen at gøre”, siger Peter Hummelgaard Thomsen.

DSUs formand undrer sig også over hvorfor at tidligere ministre, der ikke længere er medlem af Socialdemokratiet føler behov for at kloge sig:

”Jeg forstår slet ikke hvorfor Torben Lund føler trang til at kloge sig. Han meldte sig ud af Socialdemokratiet for lang tid siden. Han kan melde sig ind kampen, hvis han vil gøre sig klog”, lyder det barskt fra Peter Hummelgaard Thomsen.

Peter Hummelgaard Thomsen

ph@dsu.net