DSU til Obama-rally i Miami

11. oktober 2012   |   Danmarks Socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom kaster sig nu ind i kampen for at få Barack Obama genvalgt som USA’s præsident. Torsdag kl. 21 dansk tid står de unge danske socialdemokrater ansigt til ansigt med præsidenten ved et stort kampagnerally på University of Miami. De næste uger går det løs med kampagner i en række af de afgørende svingstater.

For 36 engagerede unge fra Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU) er det ikke nok at følge det amerikanske præsidentvalg i fjernsynet. De er netop landet i Florida, og vil de næste uger rejse rundt i USA, for at hjælpe Demokraterne, med at få Barack Obama genvalgt til præsident. Torsdag klokken 21 dansk tid står de for første gang over for præsidenten, når de deltager i et stort kampagnerally på University of Miami i svingstaten Florida.

”Jeg ser meget frem til at opleve Obama ’live’. Han er en fantastisk inspiration for alle os, der tror på, at verden kan forandres til et bedre sted. Det er derfor, at 36 DSU’ere har droppet skole, studie og arbejde i tre uger for at knokle løs for, at han bliver genvalgt. Vi mener at ikke bare USA, men hele verden, har brug for ’four more years’ med Obama.”, lyder det fra DSU-formand Camilla Schwalbe.

DSU-formanden mærker tydeligt, at hun og resten af DSU’erne er landet midt i en af de helt centrale kampzoner i præsidentvalget:

”Der er masser af kampagne overalt, og rigtig mange frivillige er engagerede. Som historien har vist, så kan selv meget få stemmer blive afgørende. Så det bliver intens kampagne fra morgen til aften. Jeg glæder mig meget til at komme i gang med kampagnen. Kan vi bare rykke nogle enkelte stemmer, så kan det være nok til at trække USA i den rigtige retning.”

Efter nogle dages kampagne i Florida går turen for DSU’ere videre til blandt andet North Carolina, Ohio, Washington DC og New York. Alle steder håbe de unge socialdemokrater at kunne flytte stemmer til Demokraterne. Blandt andet ved at banke på husdøre, ringe fra telefonbanker og deltage i uddeling af kampagnemateriale. DSU’erne håber at lære nye kampagneteknikker, som de kan bruge fremadrettet:

”Vi er her først og fremmest for at støtte Obama. Men det er da heller ingen hemmelighed, at vi også er her for at lære nye kampagneteknikker. Da vi var herovre i 2008, fik vi masser af værdifulde erfaringer, som vi har brugt i de seneste års valgkampe i Danmark. Det var ham, der inspirerede os til at banke på én million danskeres døre i løbet af godt to år. Jeg er sikker på, at vi også denne gang kommer hjem med spændende erfaringer, som vi kan prøve af på dansk grund”.

For yderligere kommentarer, kontakt DSU-formand Camilla Schwalbe på 40 95 53 00.

Camilla Schwalbe

cs@dsu.net