DSU sætter alt ind på at hjælpe Sahlin

15. september 2010   |   Danmarks Socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Søndag den 19. september går svenskerne til valgurnerne. Socialdemokratierne, med Mona Sahlin i spidsen, er bagud i målingerne. Det får nu Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU) til at sende busser med op mod 100 unge danske socialdemokrater til at hjælpe deres svenske venner.

”Valget i Sverige er enormt tæt og vores svenske socialdemokratiske venner har brug for hjælp. Derfor sender vi nu flere busser til Sverige med aktive DSU’ere, der kan hjælpe i valgkampens sidste dage. Når hver fjerde svenske vælger er i tvivl om hvem de skal stemme på, så betyder det at i den grad har brug al den hjælp vi kan give dem”, forklarer DSUs forbundsformand Peter Hummelgaard Thomsen, der fortsætter:

”Vi håber naturligvis, at vores indsats i sidste ende kan være med til at skaffe et nyt svensk flertal.”

De unge danske socialdemokrater mener, at valget i Sverige også er meget vigtigt for Danmark.

”De borgerlige i Sverige har øget uligheden og forringet lønmodtagernes stilling på arbejdsmarkedet. De gør intet for at nedbringe ungdomsarbejdsløsheden. Sverige har brug for en socialdemokratisk regering, og det vil vi hjælpe dem med”, slutter Peter Hummelgaard Thomsen.

De mange unge Socialdemokrater er i Sverige resten af valgkampen.

Peter Hummelgaard Thomsen

ph@dsu.net