DSU: Danmark har brug for afklaring – ikke mere ”Løkke-handling”

23. august 2011   |   Danmarks Socialdemokratiske Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom kræver, at Lars Løkke omgående udskriver valg. Den økonomiske krise er så alvorlig, at der er brug for omgående politisk afklaring. Løkkes seneste undskyldninger for endnu engang at udskyde valget er en hån mod de mange, der i øjeblikket oplever konsekvenserne af krisen, mener DSU-formanden.

Budskabet fra Lars Løkkes pressemøde om, at tiden ikke er til valg men til handling, klinger hult i ørene hos DSU-formand Peter Hummelgaard Thomsen:

”Lars Løkke har haft over to år til at vise handling og gøre noget ved krisen. Men han har intet gjort. Vi har 100.000 unge der er arbejdsløse, 10.000 der mangler en læreplads, og historisk få unge der gennemfører en ungdomsuddannelse.Lars Løkke skylder de mennesker en politisk afklaring her og nu, så vi kan komme videre og få sat gang i økonomien”.

DSU-formanden er især forarget over, at Lars Løkke bruger den økonomiske krise som undskyldning for at sætte valget på standby.

”Løkkes krisehåndtering har indtil nu har været helt forfejlet. I stedet for at fremrykke offentlige investeringer og sætte gang i væksten, har man skabt usikkerhed og forringet forholdene for rigtig mange danskere der intet har at gøre med krisen – studerende, arbejdsløse, børnefamilier, efterlønnere og pensionister”.

Peter Hummelgaard Thomsen finder det absurd, at Løkke efter dagens pressemøde nu endnu engang ser ud til at have udskudt valget.

”Lars Løkke klæber sig til taburetten i en grad, vi ikke har set i nyere Danmarkshistorie. Han sætter sit personlige magtbegær over hensynet til at få gjort noget for de mange tusinde danskere, der er blevet, eller risikerer at blive, ramt af krisen. Han skylder danskerne at udskrive valget og få skabt afklaring – ingen kan være tjent med mere ’Løkke-handling’”, slutter Peter Hummelgaard Thomsen.

Peter Hummelgaard Thomsen

ph@dsu.net