DM i øl-blindsmagning for hold

09. november 2011   |   Danske Ølentusiaster  |  Flere pressemeddelelser

Lørdag d. 19. november arrangerer Danske Ølentusiaster DM i blindsmagning for hold.

Der er dog ikke tale om, at et hold af blinde der skal smage øl selvom vore blinde medlemmer naturligvis også er velkomne til at deltage, men hvad er det så?

Et hold består af 3 personer. Hvert hold repræsenterer en af Danske Ølentusiasters lokalafdelinger, hvor de indledende runder har fundet sted. Vi forventer at adskillige af foreningens lokalafdelinger stiller med hold til DM i blindsmagning for hold. Der må højst deltage et hold fra hver af Danske Ølentusiasters lokalafdelinger.

Der skal smages 13 øl – en ad gangen. Hvert hold får udleveret en tipskupon, med tre valgmuligheder for hver øl der smages. Ved halvlegen opgøres stillingen første gang. Efter anden halvleg, når alle øllene er smagt, opgøres det endelige resultatet. Skulle det stå lige mellem to eller flere hold, præsenteres en ”dark horse” for disse hold. De skal nu smage og give deres bud på a) hvilket land øllen er fra b) hvilken øltype der er tale om c) bryggeri og navn på øllen.

DM i blindsmagning for hold foregår:

Lørdag den 19. november 2011 kl. 14.00 til 18.00
Holms, Algade, 5500 Middelfart

Holms er en restaurant, der ligger i et af Middelfarts ældste huse. Huset som er fra 1584, har tidligere været brugt som Højskolehjem. I dag er der restaurant, og en god en af slagsen. Hele husets spændende historie kan ses på www.holms.dk.

Yderligere oplysninger ved henvendelse til Danske Ølentusiaster

Lokalformand, lokalafdeling København