Cykelforhandler tager Black Friday til nyt niveau

16. oktober 2017   |   Cykelexperten A/S  |  Flere pressemeddelelser

Black Friday er en festdag for alle, der godt kan lide et godt tilbud. Traditionen er oprindelig amerikansk, men med årenes løb er det efterhånden også noget danskerne har taget til sig. År efter år tangeres omsætningsrekorder, der med god grund har sat forventningerne til tops blandt danske butikker – online såvel som offline. Fredag d. 24.11.2017 skydes denne dag i gang.

Den korte historie bag

Det hele startede som en almindelig fridag ovenpå en traditionsrig Thanksgiving i USA. Denne fridag benyttede amerikanske familier til at klare juleindkøb, shopping, familietid med mere. Dette udnyttede amerikanske butikker lynhurtigt, med lange åbningstider og udsalgsvare, som resulterede i at endnu flere amerikanere begyndte at bruge netop denne dag på shopping.  

I over et årti har Black Friday været den absolut travleste dag for USA’s butikker landet over.

Black Friday kom til Danmark

Oprindelig er Black Friday egnet til fysiske butikker, mens Cyber Monday er relateret til e-handel. Sådan fungerer det ikke i Danmark. Størstedelen af danske virksomhedssejer samler blot Black Friday til at være én stor shoppingfest – både online og offline.

Sådan har det også fungeret i de seneste to år i cykel-butikken Cykelxperten.

Cykelexperten er en af Danmarks førende cykelforretninger, med deres Megastore i Vanløse på over 1500 m2. Samlet set har butikken over 3000 cykler på lager.

Der bygges videre på succesen

Black Friday blev for alvor en succes for Cykelexperten sidste år. Derfor er der i år afsat endnu mere tid til begivenheden. I 2016 benyttede flere tusinde danskere sig af de gode tilbud hos Cykelexperten. Noget de i også forventer sker i år – der er investeret endnu flere penge i dagen, som gør at de absolutte bedste tilbud og priser også kan forhandles den dag hos butikken.

Begivenheden er altid en kæmpe succes i den fysiske forretning i Vanløse. Noget som også gør, at den primære indsats er lagt online. Det er netop her virksomheden ser deres snit til at forbedre sig, sådan flere måske vælger at købe deres varer gennem webshoppen, frem for at komme ned i den fysiske butik.

På den måde kan man som kunde også spare noget tid. Dog skal man naturligvis være opmærksom på, at der kan være ekstremt travlt på webshoppen den dag, hvorfor der også anbefales at man kigger tidligt på dagen, eller i eftermiddagstimerne, hvor de fleste kunder vælger at gå i de fysiske butikker.

På den måde undgår man eventuelle nedbrud, eller en langsom responstid på grund af en belastet side. Dette bør ikke blive noget problem, da webshoppen er opbygget topprofessionelt med et gennemført flow, der gør processen nemt og enkelt for alle kunder der besøger webshoppen.

Er man allerede nu interesseret i at følge med i denne fantastiske shoppingdag, kan man hoppe ind på Facebook og trykke deltager i Cykelexpertens Black Friday begivenhed, der findes under virksomhedens Facebook profil. På den måde holdes man opdateret omkring alt det vigtige der rør sig på dagen.

Grundighed er nøgleordet

Ønsker man at gøre noget ud af Black Friday i sin virksomhed, er det vigtigt at man har gjort sit forarbejde grundigt. Der kan igangsættes flere forskellige ting, det er blot vigtigt at man udarbejder en klar strategi for hvordan skal forløbe. Ønsker man at få et seriøst udbytte af dagen, bør man på et meget tidligt stadie – minimum 4-6 måneder før – indtænke dagens agenda. Ligeledes; hvis man før har kørt Black Friday i sin butik, evaluere på sidste års gode/ dårlige ting, der konstant sikrer en forbedring.

Online tilstedeværelse er også alfa omega. Blandt andet kan der opsættes en landingsside, der beskriver dagen overfor sine kunder. Denne landingsside kan der linkes til via flere sociale medier, afhængig af hvor man er aktiv. Ligeledes kan der køres specifikke timetilbud, som gør at man sikrer at kunden er opdateret med siden, og de produkter som der køres udsalg på. Samtidig kan man måske få lokket kunden til at lægge nogle brugeroplysninger, såsom mail eller accept af begivenhed, som direkte kan anvendes efterfølgende i virksomhedens markedsføringsafdeling. Derudover er det blot også en unik mulighed, for at skabe noget interesse og top-of-mind blandt potentielle kunder.

Husk altid også at give kunden noget værdi. Det er meget essentielt for dagen, der på mange måder selvfølgelig handler om salg og gode tilbud – men vi skal ikke spamme kunden; netop derfor er det vigtigt at man gjort sit forarbejde grundigt. Skab et naturligt flow mellem tilbud, konkurrencer, interaktion og værdi, således der også gives en rigtig gode kundeoplevelse, der både på kort og lang sigt styrker virksomheden.