Checkhæfte for projektmagere frit tilgængeligt på nettet

27. august 2009   |   Kjers dot Com  |  Flere pressemeddelelser

Værktøjsbogen, Projekthæftet - lille bog om fundraising og projektmageri, er nu frit tilgængelig på www.projekthæftet.dk. Forfatteren, Hans Stokholm Kjer, håber, at mange projekmagere bliver inspireret til at lave bedre projekter.

Checkhæfte for projektmagere frit tilgængeligt på nettet

Fundraiser og projektmager Hans Stokholm Kjer forærer 2. oplag af bogen ”Projekthæftet – lille bog om fundraising og projektmageri” væk til alle projektmagere. Hele bogens tekst er simpelt hen opdateret og lagt på nettet.

”Jeg har fået rigtig mange positive tilbagemeldinger fra projektmagere, som har været glade for min lille værktøjsbog. Ved at lægge teksten på nettet, håber jeg, at endnu flere kan få glæde af den,” siger Hans Stokholm Kjer.
Papirudgaven af bogen var udformet som et checkhæfte. Dette skulle minde projektmageren om, at man ikke får stukket et checkhæfte i hånden, blot fordi man har ideen til et godt og velgørende projekt. Men hvis man følger rådene i bogen, er der en ret god sandsynlighed for, at det kan lykkes at rejse penge til projektet.
Hans Stokholm Kjer har stor erfaring med fonds- og puljemidler. Dels har han rejst penge til masser af projekter selv, og dels har han tidligere arbejdet med administration af EU-midler indenfor landdistritksområdet. For tiden er han formand for LAG-Struer, der uddeler midler fra EU's landdistriktsprogram i Struer Kommune.
”Mit hovedbudskab i bogen er, at pengene ikke bare kan samles op. Man skal først sætte det rigtige hold til at gennemføre projektet. Så skal man lave en god beskrivelse med fast, realistisk budget og tidsplan. Man skal udvælge de fonde og puljer, man søger med omhu, og man skal tilpasse ansøgningerne til den enkelte fond eller pulje – det nytter ikke noget bare at masseudsende,” forklarer Hans Stokholm Kjer om bogens – og nu websidens – indhold.
Hans Stokholm Kjer planlægger at holde teksten løbende opdateret, så man altid kan finde inspiration til at komme videre med sit projekt på www.projekthæftet.dk.

Hans Stokholm Kjer

Hans Stokholm Kjer