Boliga åbner i Norge

06. januar 2009   |   Boliga.dk  |  Flere pressemeddelelser

Boliga åbner i Norge. Den succesfulde og fremadstormende danske boligsøgemaskine Boliga.dk udvidede tidligere på året konceptet til Sverige. Siden er de mange gange blevet spurgt af både norske journalister og det norske forbrugerråd, hvornår de kommer til Norge. Det gør de nu.

Boliga åbner i Norge

Den succesfulde og fremadstormende danske boligsøgemaskine Boliga.dk udvidede tidligere på året konceptet til Sverige. Siden er de mange gange blevet spurgt af både norske journalister og det norske forbrugerråd, hvornår de kommer til Norge. Det gør de nu.

”Vi vil gerne være for det skandinaviske boligmarked, hvad Google er for al anden information på internettet,” lyder det fra medstifter Ricco Zuschlag, der glæder sig til at se, hvordan nordmændene tager imod den nye service.
”Erfaringerne fra Danmark og Sverige siger, at forbrugerne er begejstrede over kun at skulle søge ét sted, og at man kan se liggetid og prisudvikling for den enkelte bolig. Ejendomsmæglerbranchen har derimod i begge lande udvist en vis skepsis fra starten,” fortæller Ricco Zuschlag”. Vi kaster jo lys over et marked, som ellers er lidt ugennemsigtigt, og det er jo primært til forbrugernes fordel.”

Nøglen til succes
Nøglen til Boligas succes ligger ifølge Ricco Zuschlag i at indsamle, sortere og levere relevant information i højt tempo. Oplysningerne på Boliga er gratis, og ejendomsmæglerne betaler ikke noget for de mange klik på deres annoncer. ”Vi prøver på at levere de informationer, som vores brugere efterspørger. På den måde kan vi holde vores side hurtig og effektiv for brugerne. Selvfølgelig spørger vi også jævnligt vores brugere, om der er noget, de mangler. Når der kommer gode forslag ind, tager vi dem selvfølgelig op,” siger Ricco Zuschlag.

Denne enkelhed og fokus på brugernes behov har givet Boliga flere priser – senest her midt i november, hvor de vandt den eftertragtede ”Best Internet Strategy Award”, som blev uddelt af SIME (Scandinavian Interactive Media Event).

Fremtidens døre

Ricco Zuschlag forventer, at fremtidens døre står på vid gab for et klogt koncept som Boliga. ”Jeg ser ingen grund til at stoppe med åbningen i Norge. Det ville være fedt at kunne betjene hele Europa med sikre og relevante boligoplysninger på alle de europæiske sprog,” mener han, ”men nu vil vi først koncentrere os om at blive lige så væsentlige på det svenske og norske marked, som vi er på det danske.”
Boliga beskæftiger i dag otte personer og får brug for flere kræfter i løbet af første kvartal 2009.

Boliga.no, som den norske version siden selvfølgelig kommer til at hedde åbner den x/12 2009.

Fakta:

Boliga er nu eneste boligsøgemaskine der dækker hele Skandinavien

Boliga åbnede i januar 2007

Boliga står i dag for 34% af alle henvisninger til ejendomsmæglere i Danmark

(Kilde: DE’s blad ”Ejendomsmægleren” November 2008”)
3 millioner gange om måneden klikker en potentiel køber en på ejendomsannonce via Boliga

Boliga omfatter alle danske ejendomme, som sættes til salg hos ejendomsmæglere

På Boliga kan man følge prisudviklingen på både det enkelte hus og på et helt lokalområde

Boliga registrerer, hvor længe hvert eneste hus er til salg

Kontaktperson:

Ricco Zuschlag

2023 7246

ricco@boliga.dk

Afsender:

Boliga.dk

Øster Allé 42, 5.
2100 København Ø

2023 7246

ricco@boliga.dk

http://www.boliga.dk