Bognyhed: Mit univers - og dit

04. november 2008   |   Forlaget Underskoven  |  Flere pressemeddelelser

Mit univers - og dit

D. 10. november udkommer Mit univers - og dit, en nytænkende og provokerende bog, som er kritisk til både New Age og lægevidenskaben, skrevet psykoterapueten Ingelise Lund.

Det handler om det hele menneske og om årsagen til vore tvangshandlinger, mønstre, vaner - hvordan de opstår i vores liv og hvorfor de er så vanskelige at ændre, men især om at de er mulige at ændre og forløse.

Ingelise Lunds teori bygger på erfaringer, fra selvudøvelse af gamle etniske spirituelle traditioner, sammenholdt med enkle, videnskabelige undersøgelser samt erfaringer fra mange års arbejde med klienter og kursister.

Hvordan arbejder og regerer de subtile energier i mennesket? Hvordan påvirkes vi af og lever i fuldstændig forbundenhed med universet, naturen, vores forfædre og hinanden?

Hun beskriver hvordan ubalancer i os opstår. At disse i samspil med universets energier ender med at styre vores liv, da det i sidste instans slet ikke er vores rationelle fornuft, der styrer alle vores handlinger.
Ved at bygge bro til vores ofte skjulte og mere kraftfulde ressourcer, i form af vore følelser, instinkter og den i vores kultur glemte forbindelse til og med en åndelig dimension, kan alle opleve og forstå, at vi har selvhealende evner. Et potentiale lægevidenskaben har valgt at negligere.

I bogen er beskrivelser af og hvordan Ingelise Lund sammen med klienter arbejder med at forløse matricer i energilegeme, krop og psyke. Hvordan vi gennem at opløse disse, vil opnå indsigt, frihed og mere glæde.

Det er muligt for os mennesker, at spejle hinanden bevidst, gå gennem tågen til tidligere liv eller ind i andre verdener, det er meningsfuldt for mennesket i en højere grad at forholde sig til en større dimension, transformation og døden.

Ingelise Lund (f. 1957), selvstændig psykoterapeut. Hun har erfaring fra det etablerede system som sygeplejerske i det somatiske, men mest fra det psykiatriske område. Har kropsrelateret psykoterapi uddannelse fra Bodynamic, hvor hun i en årrække var gæsteunderviser på modul 1 og chok og traume uddannelsen. Mange års erfaring med egne klienter.

Ingelise Lunds teori bygger desuden på udøvelse af, viden om eller fra ophold hos, indisk Kria meditation, peruvianske shamaner og ayahuasca ceremonier, bombis-shamaner i Nepal. orakler i Tibet, samisk shamanisme, buddhistiske munke og bardo- teorien samt meget mere.

Yderligere oplysninger fås hos Forlaget Underskoven tlf. 33 15 05 15

Mit univers - og dit

312 sider

ISBN:978-87-92259-84-4