Beatplanet Music skriver pladekontrakt med bandet Marcy Panic

28. september 2010   |   Beatplanet Music  |  Flere pressemeddelelser

Beatplanet Music signer rock band til pladekontrakt. Det nye danske label Beatplanet Music har god medvind, og lægger snart ud med deres første rockband, Marcy Panic.

MARCY PANIC

Bandet Marcy Panic har nu skrevet pladekontrakt med pladeselskabet Beatplanet Music, der nu sætter produktionen igang for album udgivelse i foråret 2011.

SINGLE RELEASE

7. Marts 2011.

(ALBUM RELEASE D. 11. APRIL 2011)

Om Marcy Panic

Marcy Panic gør med deres moderne rock´n roll og nutidige tekster, snart deres store entré ind på den danske musikscene. Det danske band´s tekstmateriale er på engelsk, og har en melankolsk lyrik, som til tider tangerer til bizar panik, stærkt opvejet af de meget lettilgængelige, iørefaldende og kommercielle melodier.

Udover sit store talent for tekstforfatning, besidder forsangeren Mads Janniche en fantastisk egenskab i at fortolke teksterne smerteligt og personligt, på mere eller mindre psykedelisk vis, uden at gå over stregen. Mads Janniche formår at balancere sig imellem sine solide rock vokaler, de inderlige men maskuline pop fraseringer, som naturligt skaber spænding i de forskellige universer bandet´s arrangementer byder på.

Der er ingen tvivl om at bandet formår at ramme det rock-elskende publikum, som nok skal få de originale sange at høre på landets scener i det kommende år.

Album udgivelse

Marcy Panic har sammen med produceren Mich Holmberg, valgt at hellige sig indspilningerne væk fra hverdagens rammer. Bandet fra København indspiller derfor størstedelen af albummet i et sommerhus på Langeland sidste uge i September, hvor 4 af de 5 bandmedlemmer iøvrigt oprindeligt stammer fra. Det er dog en større tilfældighed at bandet finder sammen i København 10 år efter de hver især forlod Rudkøbing, og flyttede til København..

Efter releasen af første singlen og musikvideo, følger bandet op med Album release d. 11. April 2011.

Se mere på:        www.MARCYPANIC.com  &  www.BEATPLANETMUSIC.com

Rekvirér presselogin på: press@beatplanetmusic.com

For yderligere information, kontakt:

Presse kontakt : +45 40201759

press@beatplanetmusic.com