3F Ungdom: Vi bliver den nye fortabte ungdom

13. maj 2011   |   3F Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

3F Ungdom havde håbet på en aftale, som sikrede de unge danskere en sikker fremtid. Der er derfor med stor bekymring 3F Ungdom ser på den aftale Regeringen, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti har indgået her til aften.

3F Ungdom har fulgtforhandlingerne i Folketinget med stor interesse. Fagforeningsungdommen havdehåbet, at politikerne havde turde investere i unge igennem uddannelse ogarbejdspladser. Ligeledes havde 3F Ungdom håbet på, at politikerne sikrede dealmindelige arbejdere et sikkerhedsnet således at de unge turde tage enuddannelse, som er fysisk hård.

”Jeg er meget ked af, at det bliver mere usikkert at tage en faglærtuddannelse. Vi unge kan nu ikke vide om der er et sikkerhedsnet til at gribeos, hvis vores kroppe ikke kan klare den fysiskkrævende arbejde et sådanarbejdsliv byder på.” udtaler Peter Bøgh, formand for 3F Ungdom ogfortsætter ”I forvejen kæmper vi medmassiv ungdomsarbejdsløshed og mangel på praktikplader. Det kan undre mig, at vistadig snakker efterløn, når vi er i gang med at tabe en hel ungdom på gulvet –igen. Jeg spørg mig selv; hvor er den politiske vilje”

For yderligere kommentarer kontakt Peter Bøgh på 20 1296 80

Peter Bøgh