3F Ungdom: Endelig en seriøs plan for ungdommen

10. februar 2011   |   3F Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

Det er med stor glæde hos 3F Ungdom at seSocialdemokraternes og SF’s plan for uddannelse af unge. 3F Ungdom har over enlængere periode savnet handlekraft på dette område blandt politikerne påChristiansborg.

3F Ungdom har længe krævet, at når det offentlige bygger,aftales der sociale klausuler. Virksomhederne har et socialt ansvar, og skalvære med til, at sikre at unge får en uddannelse, og ikke bliver tabt pågulvet. Derfor modtager 3F Ungdom Socialdemokraternes og SFs plan med glæde.

Samtidig er det positivt, at politikerne vil fremrykke derenoveringer af offentlige bygninger samt nybyggeriet af samme. For 3F Ungdomgår tingene hånd i hånd, vi skal sikre, at der er arbejde på bygge oganlægsfronten, og dermed samtidig kræve de sociale klausuler.

”Det var på tide at politikernekom med et ansvarligt bud. Det har stået på alt for længe, at vi unge bliverglemt. Vi får tudet ørene fulde om, at vi skal betale regningen, men får ikkemuligheden.” udtaler Peter Bøgh, formanden for 3F Ungdom og forsætter ”Det er ingen hemmelighed, at samfundet tjenerpenge på at uddanne folk. Det er der; pengetræet er.”

For flere kommentarerkontaktes Peter Bøgh på telefon 20 12 96 80 eller e-mail peter.bogh@3f.dk

Peter Bøgh

20129680