3F Ungdom: Dyremose skræmmer med sin uvidenhed om erhvervsuddannelser.

10. februar 2011   |   3F Ungdom  |  Flere pressemeddelelser

3F Ungdom har fulgt dagens politiske debat med spænding.Tidligere i dag har vi meldt vores opbakning til Socialdemokraternes og SFsplan, hvor de vil investere i ungdommen. 3F Ungdom har længe efterspurgtkonkrete løsninger på de problemer som de unge, der ønsker en erhvervsfagliguddannelse, står med.

3F Ungdom har et håb om, at andre politikere påChristiansborg vil lytte til debatten, og indse problematikken. Ikke engangpraktikpladsproblematikken nærmer sig en holdbar løsning, som sikrer de ungeuddannelse.

Desværre må 3F Ungdom se skuffet til, at Charlotte Dyremose både på DR og TV2 affejer problematikken med, at de unge har mulighederne. Charlotte Dyremosemener, at praktikpladserne er i Udkantsdanmark og de unge må flytte tiluddannelsesinstitutionerne. Uddannelsesudvalgsformanden mener endvidere atskolepraktik og praktikpladsgarantien løser problemet.

”Vi står og mangler over 7.000 praktikpladser, derforforstår jeg simpelthen ikke, hvor Charlotte Dyremose finder praktikpladserne påbygge og anlægsområdet ude i Udkantsdanmark.” udtaler Peter Bøgh, formandfor 3F Ungdom ”Endnu værre finder jeg det grotesk, at hun opfordrer unge på 16-17år til at flytte hjemmefra for at få en erhvervsuddannelse. Det dybt forkasteligt, at enpolitiker med det ansvarsområde, som Charlotte Dyremose har, tydeligvis mangler forståelse for de uddannelser, som ikke kræver engymnasialeksamen.”

Peter Bøgh

20129680