Copenhagen Marathon har længe været en institution inden for dansk løbesport, og i 2007 var det ingen undtagelse. Datoen var sat til den 20. maj, og løbet havde fået ny hovedsponsor i form af den islandske bank Glitnir. Forventningerne var høje både blandt professionelle løbere og amatører. En af de kendte ansigter, der deltog i begivenheden, var tv-værten Sisse Fisker, som løb med for at sætte fokus på velgørenhed og folkesundhed.

Arrangementet bød på en rute, der gik gennem hjertet af København, og tilbød en unik mulighed for at opleve byens arkitektur og kultur på nært hold. Med over 10.000 deltagere var stemningen elektrisk, og vejret var i den grad med arrangørerne. Sisse Fisker, kendt fra dansk TV, var med i feltet og løb den fulde distance. Hun brugte marathonløbet som en platform til at sætte fokus på vigtigheden af fysisk aktivitet og til at samle ind til en god sag.

Men det var ikke kun de kendte ansigter, der trak overskrifter. Den islandske bank Glitnir havde som ny hovedsponsor sat deres præg på løbet med forskellige tiltag. Dette inkluderede en række opstillinger langs ruten, hvor løberne kunne få forfriskninger og nødvendig energi til at fuldføre løbet. Også tilskuerne kunne mærke den positive effekt af Glitnir’s sponsorat, da der var sørget for underholdning og aktiviteter for de mange mennesker, der var kommet for at heppe på løberne.

Glitnir Copenhagen Marathon 2007 var således en event, der vil blive husket for sin fantastiske atmosfære, den skønne rute og de mange inspirerende deltagere – heriblandt Sisse Fisker. Arrangementet blev et tydeligt bevis på, at maratonløb er mere end bare en fysisk præstation; det er også en social begivenhed, der bringer mennesker sammen om en fælles passion. Og med deltagelsen af kendte personer som Sisse Fisker, der brugte løbet til at promovere gode sager, blev dagen endnu mere speciel.

Skriv en kommentar til pressemeddelelsen